Muzejski pedagog – vez med muzejem in njegovimi obiskovalci

9. 8. 2022

Ob bližajočem se mednarodnem dnevu mladih, ki ga vsako leto na pobudo Združenih narodov praznujemo 12. avgusta, v Mestnem muzeju Krško in na Gradu Rajhnburg osvetljujemo pomen izobraževalnih programov, s katerimi muzeji širimo zavest o kulturni dediščini ter spodbujamo k skrbi za njeno ohranjanje. Letošnji slogan dneva, Medgeneracijska solidarnost: ustvarjamo svet za vse starosti, pa bi lahko pripisali tudi sodobnemu muzeju. 

Poslanstvo tega se je namreč od prvih definicij pojma do danes preoblikovalo od orientiranosti k predmetu do orientiranosti k obiskovalcu. Vzporedno s tem se je v muzejih vzpostavila pedagoška služba, ki je postala odgovorna za stik z občinstvom oziroma interpretiranje zbirk uporabnikom. Izobraževalni program je zato zelo pomemben segment vsakega muzeja, ki svojim obiskovalcem ponuja neformalno pridobivanje znanj, praktičnih izkušenj ob predmetih ter učenje različnih spretnosti z umetniki in drugimi nosilci znanj. 

Muzejski pedagoški programi so namenjeni različnim starostnim skupinam, najlepše pa je, če lahko muzej spoznavamo in raziskujemo v nam najbolj varni celici – družini. Ta je namreč tisti steber, ki močno vpliva na razvoj otroka, na njegove navade in vrednote. Učimo se s posnemanjem, zato otroci, ki so skupaj s starši obiskovali muzeje, ohranjajo navado obiskovanja dediščinskih ustanov tudi v odrasli dobi ter jo prenašajo na svoje potomce. Obisk muzejev in galerij pri njih bogati znanje, razvija intelekt ter vpliva na njihovo estetsko in etično vzgojo. Z obiskovanjem dediščinskih ustanov oblikujejo odnos do muzejskih predmetov in njihove vrednosti, kar vodi v željo po njihovem ohranjanju in varovanju. In vsak posameznik, ki ohrani en sam predmet ali veščino naših prednikov, ne le ohranja, temveč tudi utrjuje našo skupno identiteto, zato – vabljeni v muzej. 

 

Pripravila: Zinka Junkar, kustosinja pedagoginja, Grad Rajhenburg

 

Literatura:Krančan, P. (2013). Vrednote v različnih razvojnih obdobjih in medgeneracijski prenos vrednot. (Diplomsko delo). Ljubljana: Pedagoška fakulteta. Pridobljeno z DIPLOMSKO_DELO_Petra_Krančan.pdf (uni-lj.si)  Johnson, A., Huber, A. K., Cutler, N., Bingmann M., in Grove, T. (2009). The museum educator's manual. Plymouth: Altamira press.Tavčar, L. (2009). Homo spectator, Uvod v muzejsko pedagogiko. Ljubljana: Pedagoški inštitut. Fotografije:Družine na delavnici Poletno cvetje na jubilejni, dvajseti Poletni muzejski noči, Mestni muzej Krško, 18. 6. 2022. Foto: Anita Radkovič. Kustosinja pedagoginja na delavnici Papirnati kolaži ob Prešernovem dnevu, Grad Rajhenburg, 8. 2. 2022. Foto: Anita Radkovič.Družine v ustvarjalnem kotičku ob razstavi Trapisti v Rajhenburgu: Mini gajbice, Grad Rajhenburg, 26. 3. 2022. Foto: Zinka Junkar. Družine na delavnici ob mednarodnem dnevu družin, Grad Rajhenburg, 15. 5. 2022. Foto: Zinka Junkar.Kustosinja pedagoginja na delavnici ob mednarodnem dnevu družin, Grad Rajhenburg, 15. 5. 2022. Foto: Počitniška muzejska doživetja: Moja medalja, Grad Rajhenburg, 28. 2. 2022. Foto: Anita Radkovič.Počitniška muzejska doživetja, Mestni muzej Krško, 11. 7. 2019. Foto: Zinka Junkar.Počitniška muzejska doživetja, Mestni muzej Krško, 24. 8. 2021. Foto: Zinka Junkar.

 


 

Stopite v stik

Mestni muzej Krško
Valvasorjevo nabrežje 4
8270 Krško
07 620 92 44
051 390 658
info@mestnimuzejkrsko.si
mestnimuzejkrsko.si

Uradni podatki

Kulturni dom Krško
Trg Matije Gubca 2
8270 Krško
ID za DDV: SI30027110
IBAN: EZR 0110 0600 0029 608 (Banka Slovenije)